http://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-ana ... e-sufocant
Maersk si Hapag-Lloyd si-au suspendat traseul prin Marea Rosie-canalul Suez si isi redirectioneaza deja navele prin jurul Africii (Capul Bunei Sperante). Se anunta deja scumpiri care vin ca urmare a cresterii costului de transport si a prelungirii termenlor de livrare.
Cu siguranta vom fi afectati si cei care comanda din China de exenplu (Aliexpress si altii)
Credeti ca efectele vor fi de scurta durata sau conflictul va mai dura astfel ca vom fi afectati toti direct sau indirect?
"Criza din Marea Roșie lovește economia mondială: Prima victimă e Tesla, iar din China vine un deadline sufocant
Cât timp navele vor fi obligate să evite zona și să renunțe la scurtătura prin Suez, transporturile vor dura mai mult, iar costurile vor crește.
Atacurile rebelilor houthi asupra navelor care tranzitează Marea Roșie afectează una dintre cele mai importante rute de transport maritim de mărfuri din lume. O închidere prelungită a acestei căi navigabile care face legătura cu Canalul Suez perturbă lanțurile globale de aprovizionare și ar putea crește prețurile mărfurilor. Primele efecte negative încep să se facă simțite.
Canalul Suez facilitează 10-15% din comerțul mondial, incluzând și exporturile de petrol, și 30% din volumul transportului global de mărfuri. Atacurile rebelilor houthi susținuți de Iran au perturbat comerţul internaţional pe această rută cheie între Europa şi Asia.
Giganţii shipping-ului Maersk şi Hapag-Lloyd au decis deja să-şi trimită navele pe rute mai lungi şi mai scumpe, în jurul Capul Bunei Speranţe. Această rută adaugă zece zile la durata călătoriei între Asia şi nordul Europei, dar şi un milion de dolari în plus la consumul de carburant. Efectele se propagă în toată lumea, pentru că prin Suez trec tot felul de mărfuri, de la piese auto până la papuci din plastic."
https://twitter.com/MarineTraffic/statu ... 3054508113